SendGrid innlogging, statistikk og tips

Innlogging: 

  1. Opprett en konto, og send oss nøkler. Følg stegene fra "Lag konto hos SendGrid"
  2. Logg inn på SendGrid via https://app.sendgrid.com/login

Statistikk: 

  • Etter du har logget inn, vil du se ditt "Dashboard". Om du ikke ser det automatisk, så kan du trykke på det i venstremenyen. 
  • Her vil det stå en overordnet statistikk over de sendte e-postene.
  • Du kan også velge "Stats" i venstremenyen, for å se statistikk. 
  • Om du velger "Activity" i venstremenyen, vises en oversikt over e-poster som er sendt ut, og hva mottageren har gjort. Om de har åpnet den, trykket på link og lignende. 
  • Om du velger "Suppressions" i venstremenyen, så er det mulig å se på hvilke e-postadresser som har bounced, eller blitt blokkert grunnet at e-postadressen ikke eksisterer. 

Tips: 

  • Settings > Whitelabels. Dette er noe som dere skal utføre, og følge oppskriften på. Om ikke er det flere e-poster som ikke vil bli sendt ut. Følg denne oppskriften. 
  • Vær klar over det at SendGrid kan hjelpe til at utsendelser ikke blir markert som spam, men det kan også legge dere i spam. Om dere ser at deres IP adresse fra SendGrid er med på blokkerte lister, si ifra til SendGrid eller oss, oppgi brukernavn, og spør om å bli flyttet til en annen IP adresse. Slik epostutsendelser er generelt i dag, så vil det aldri kunne bli sikret mot å ikke komme i spam. Det er alltid muligheter for dette, da epostklienter er meget følsomme på det. Selv en ny IP adresse, som faktisk aldri har sent ut spam, kan bli markert som spam grunnet at så få eposter har blitt sendt ut. 
  • Youtube video angående SendGrid marketing campaign, der dere kan sende e-poster: https://www.youtube.com/watch?v=WCN2Hb-KZB0  
  • Søk: OBS! benytt heller CTRL knappen på tastaturet og F-knappen for å søke på SendGrid. Deres søkefelt er ikke optimalt, og ofte at resultatene ikke vises.

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss