Jeg får ikke logget inn. Hva skal jeg gjøre?
Det kan være flere grunner til at du ikke får logget inn.
Sjekk først om du er på riktig nettside ved å se på navnet i URL.
https://bedriftsnavn.pameldingssystem.no/
- Kontroller at du er på riktig adresse, det kan være en forkortelse. Du vil ikke få logget inn i en annen kundens nettside, ofte ligger det en logo også på innloggingssiden. Det er best å logge seg inn med en link som fører til forsiden. En link som fører til en konkret aktivitet vil ikke fungere dersom du ikke har tilgang lenger elelr aktiviteten er slettet.
- Kontroller at du har skrevet e-post og passord riktig.
- Hvis du har glemt passordet ditt, kan du klikke "Har du glemt passordet" under innloggingsskjemaet. Skriv inn e-posten din og du får tilsendt et nytt passord. Dette kan ta et par minutter. Husk å sjekk søppelposten. Oppdater innloggingssiden før du prøver å bruke det nye passordet.
- Hvis du ikke mottar noen e-post når du bruker glemt passord-funksjonen, kan det være fordi du prøver å logge på en annen kundes løsning eller at du har brukt feil e-postadresse.
Spør en kollega med tilgang til systemet hvilken e-postadresse som er registrert på brukeren din.
Sjekk også søppelpost for å se om e-posten med nytt passord har havnet der. - Det kan hende du ikke får logget inn (eller brukt glemt passord-funksjonen) fordi du ikke har bruker. Da kan en av dine kolleger opprette en bruker for deg.