Jeg får ikke logget inn. Hva skal jeg gjøre?

Det kan være flere grunner til at du ikke får logget inn.

Kort forklart: Er du inne på riktig nettside? 
Du må være inne på deres egen URL. Det er som regel bedriftnavn.pameldingssystem.no. Bedriftnavn byttes da ut med deres bedriftnavn.

  1. Kontroller at du er på riktig adresse. I adresselinjen skal det stå dinbedrift.pameldingssystem.no. Noen kunder har forkortelser i bedriftsnavnet. Hvis det ikke er ditt bedriftsnavn som står i adresselinja, prøver du å logge på en annen kundes løsning og du vil ikke få tilgang. Noen kunder har derfor logoen sin på innloggingssiden. Det er best å logge seg inn med en link som ikke fører til en konkret aktivitet. Dette er grunnet at hvis du ikke lenger har tilgang til å redigere aktiviteten, eller at den er slettet- så får du ikke logget inn via den linken. 
  2. Kontroller at du har skrevet e-post og passord riktig.
  3. Hvis du har glemt passordet ditt, kan du klikke "Har du glemt passordet" under innloggingsskjemaet. Skriv inn e-posten din og du får tilsendt et nytt passord. Dette kan ta et par minutter. Husk å sjekk søppelposten. Oppdater innloggingssiden før du prøver å bruke det nye passordet.
  4. Hvis du ikke mottar noen epost når du bruker glemt passord-funksjonen kan det være fordi du prøver å logge på en annen kundes løsning eller at du har brukt feil e-postadresse. Spør en kollega med tilgang til systemet om hvilken e-postadresse som er registrert på brukeren din. Sjekk også søppelpostmappa for å se om e-posten med nytt passord har havnet der.
  5. Det kan hende du ikke får logget inn (eller brukt glemt passord-funksjonen) fordi du ikke har bruker. Da kan en av dine kolleger opprette en bruker for deg.

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss