Hvordan lage aktivitet for å selge gavekort?
Det er også mulig å selge gavekort via Pindena Påmeldingssystem. Du må da ha en egen aktivitet for slag av gavekort, i tillegg til aktiviteten(e) hvor gavekortene kan innløses.
Under har du forslag til hvordan dette kan gjøres, både i kortversjon og langversjon:
Kortversjonen:
- Opprett en egen aktivitet kun for salg av gavekort.
- Husk å endre datoer, frister og standardiserte tekster.
- Send deretter ut e-post med unik gavekortkode.
- Hold selv oversikt over dette ved å skrive inn kodene som internkommentar i deltageroversikten til aktiviteten.
- På aktiviteten hvor gavekortet kan innløses, sett inn gavekort pris 0 som et produkt.
- Sett inn tekstfelt hvor de kan skrive inn gavekortkoden de har mottatt.
- Sjekk manuelt om gavekortkoden er korrekt ift. internkommentar.
Langversjonen:
Opprettelse og kjøp av gavekort:
Ved å opprette en egen aktivitet for dette, kan dere selge gavekort til ulike priser som da passer avgiften til ulike aktiviteter dere skal ha.
Husk å sett dato og påmeldingsfrist langt fram i tid.
For dette arrangementet så kan dere opprette produkter til ulike priser, og kan legge inn nye produkter for gavekort, samt stenge for muligheten til å kjøpe gavekort av en viss verdi.
Systemet har ikke egen løsning for å gi ut unike koder til et gavekort, men dette kan dere enkelt holde oversikt over selv ved å skrive det inn som internkommentar på den som har kjøpt de.
Istedenfor den standardiserte teksten i påmeldingsbekreftelsen, bør dette endres til at man har kjøpt gavekort, og at koden vil komme så snart dere har det i orden.
Da velger dere selv en unik kode, noterer dette i internkommentaren, og det kan da være enklere å kunne spore det tilbake til dette kjøpet, og som da kan innløses av en annen person.
Benyttelse av gavekort:
På en annen aktivitet dere har, hvor man kan benytte seg av gavekort, så bør dere lage et nytt produkt for å knytte det til den spesifikke aktiviteten.
Da kan den som fyller ut skjemaet skrive inn sin unike gavekortkode i et tekstfelt. Dette må dere manuelt sjekke i etterkant, og godkjenne opp i mot kodene som står i internkommentar.
Hvis koden ikke stemmer overens, bør det da sendes e-post/SMS til deltageren om at de må sende dere den korrekte koden på nytt. Hvis de faktisk ikke har en kode, så må dere sette status til Utgått, og de må melde seg på igjen ved å betale.