Sjekkliste for å klargjøre aktivitet og sende ut invitasjoner

Kvalitetssjekk aktiviteten:

  • Er dato for aktiviteten korrekt?
    • Husk å sjekk publiseringsdato, fra og til, og påmeldingsfrist - alle under Oppsett-Grunnleggende
  • Er det lagt inn korrekt sted og adresse?
  • Er linken fin? Om du feks har kopiert en gammel aktivitet så står det kanskje aktivitet2023-1 i linken? Da kan det være bedre å trykke på Endre knappen i link under Oppsett > Grunnleggende, og heller skrive inn feks 2024.
  • Om det er produkter med betaling, har du valgt korrekt betalingsmetode? Og at den er LIVE og ikke fortsatt i TEST modus. (Dette må før start gjøres i Stripe og si ifra til Pindena). Sjekk også produktene som skal benyttes.
  • Har du fylt ut påmeldingsskjema riktig? Merk: viktig at dere ikke benytter reserverte felter til annet enn det som står oppført!
  • Skal det kunne meldes på ekstra deltagere? I det tilfellet, husk å sjekk at de aktuelle feltene også er valgt for ekstradeltager.



    Test aktiviteten:

  • Hvis du mener at aktiviteten ser fin ut, meld deg selv på! Følg hele prosessen, og send gjerne invitasjon til deg selv også.
  • Etter at du har meldt deg på, sett deg til status “Utgått”. Merk: alle deltagere som blir meldt på aktiviteten, og kanskje slettet, vil alltid bli husket inne i den aktiviteten. Om dere tester mye, og senere skal delta på aktiviteten, anbefaler vi å teste ferdig, og så kopiere denne aktiviteten slik at den ikke har minne av noen deltagere. (NB! har dere testet betaling mens det fortsatt stod som Test, må deltageren også krediteres)

Invitasjonstekst:

  • Du kan selv endre på hvilken tekst som skal stå i invitasjonseposten under “Epost-oppsett”. Benytt deg av eksisterende kodeord, legg til mer tekst angående aktiviteten, skriv en hilsen, og hva dere måtte ønske. Dere kan også endre Påmeldingsbekreftelse og Registrarbekreftelse.
  • Vi anbefaler ikke bilder i e-post.

Importer deltagere:

  • Nå kan du importere deltagere via Excel.
  • Ved import, pass på at de blir importert med statusen som står oppført som standard “Importert, ikke overskriv eksisterende”. Etter at alle er importert, så kan de inviteres. Gjør dette ved å huke av slik at alle Importerte er markert, trykk på Send og Invitasjon. Merk: Det er stor forskjell fra å sende via “E-post” og via “Invitasjon”. Send via Invitasjon slik at alle deltagerne blir oppført med status “Invitert”, og de har muligheten til å velge mellom å godta eller avslå.
Svarte dette på spørsmålet ditt? Takk for tilbakemeldingen There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss