Hvordan kan QR-kode benyttes?
QR-koder er pr i dag KUN på en aktivitet, for et påmeldingsskjema.
Det er dessverre ikke QR-kode i dag til spørreundersøkelse eller gruppe.
QR-kode med lenke til påmeldingsskjema
- Del eller print en QR-kode hvor deltagerne kan registrere seg og finne informasjon om arrangementet.
- Under Oppsett > Grunnleggende finner dere en QR-kode.
- Trykk på Vis QR-kode og lagre bilde.
- QR-koden kan skannes med kamera på en telefon eller nettbrett,
Eksempler på bruk:
- Heng opp QR-kode ved inngangen slik at deltagere kan registrere seg ved ankomst
- Ved åpent arrangement kan denne benyttes for de som ikke ahr meldt seg på i forkant, meld på ved ankomst, så får du registrert antall som møtte opp
- Ved smitteutbrudd hvor personer må registreres på et sted
- Samle inn e-postadresser og be om samtykke til å sende nyhetsbrev, perfekt på stand!
- Dersom du har valgfrie aktiviteter på en konferanse, kan du be deltagere registrere seg hvis de deltar
QR-kode for å skanne deltagere i inngangen
En personlig QR-kode til deltagere lages i Pindena og kan kun benyttes sammen med Pindena Innsjekk-app. Den inneholder kun informasjon om at deltager har møtt opp på en aktiviteten.
Det er tre ulike måter å sende ut QR-koden på:
- Dersom QR-kode er aktivert i Oppsett > Avansert, sendes den med som vedlegg til påmeldingsbekreftelsen og den vil vises i lenken til deltageren.
- Hvis du aktiverer billett under Oppsett. > Avansert, vil QR-koden vises på billetten. Den sendes som PDF-vedlegg til påmeldingsbekreftelsen.
Sender du en e-post eller SMS via deltagerlisten og velger å inkludere link til aktivitet, vil deltageren se sin QR-kode ved å klikke på deltagerlinken.
(Obs, for å sende som SMS, kan det ikke være mulig for deltagere å endre sin påmelding)
- Du kan også legge ved QR-koden som et bilde når du sender e-post (Åpne Innstillinger i Send > E-post).
- Både QR-koden og billetten kan hentes fram av deltager fra "Min side" dersom dere har åpnet opp for dette under Innstillinger.