Hvordan kan QR-kode benyttes?
Pindena Påmeldingssystem har fra nyeste versjon, 2 ulike typer QR-kode i systemet.
Den ene er en QR-kode for aktiviteten, slik at man kan benytte den for smittesporing av oppmøtte.
Den andre er en QR-kode som sendes til påmeldte deltagere, slik at de kan bli skannet i inngangen.
QR-kode for å la deltagere skanne og så registrere seg
- På nye aktiviteter vil det være mulig å printe ut en QR-kode som er linket direkte til aktiviteten og skjema.
QR-kode for å skanne deltagere i inngangen
QR-kode kan kun benyttes sammen med Pindena Checkin-app, og den inneholder kun informasjon om at deltager har møtt opp på aktiviteten.
Det er tre ulike måter å sende ut QR-koden på:
- Dersom QR-kode er aktivisert (Oppsett > Avansert), vil denne være med som en del av påmeldingsbekreftelsen som sendes deltager på e-post etter påmelding og vises i deltagerlink.
- Har man i tillegg aktivisert billett for aktiviteten, så vil QR-koden også komme med på billetten (som vedlegg i påmeldingsbekreftelsen).
- Sender man en vanlig e-post eller SMS via deltagerlisten og huker av for at link til aktivitet skal inkluderes, så vil deltager enkelt finne sin QR-kode ved å klikke på sin deltagerlink.
- Både QR-koden og billetten kan hentes fram av deltager fra "Min side" dersom dere har åpnet opp for dette under Tannhjul > Innstillinger.