SSO - praktisk info for brukere

Overgangen til Single Sign On (SSO) med Azure Active Directory (AD) kan høres ut som en stor endring, men den gjør det veldig enkelt for deg som bruker og administrator i forbindelse med rolle og tilgang. Ved å koble opp mot deres AD kan de som jobber med dette koble alle brukere inn i riktig avdeling - så kan man logge inn med AD slik som dere allerede gjør i andre systemer dere har. Da slipper dere å huske et annet passord, og trenger bare å trykke på knappen. 

Det er da personen(e) i ditt firma som jobber med AD som har kontroll og rettigheter når det kommer til brukere og tilgang. Nye brukere må også legges til i AD. 

Hvordan logger jeg inn med AD? 

I påmeldingssystemet trykker du på "Logg inn med Active Directory". Hvis du allerede er logget inn i AD kommer du automatisk inn i admin-delen av påmeldingssystemet, ellers må du logge inn i AD på vanlig måte.

Jeg har logget inn med AD for første gang, men ser ikke mine aktiviteter. Hvordan finner jeg dem igjen?

Husk å sjekke "Avholdte aktiviteter" først. Om de ikke er der, så er det fordi du har blitt plassert i en annen avdeling i AD enn hva din avdeling i Pindena heter. Si ifra til Systemadministrator så må den personen hjelpe deg. Dere kan:

  1. En med Superadmin tilgang må flytte dine gamle aktiviteter til din nye avdeling.
  2. De som jobber med AD må endre navnet på avdelingen du har fått så det matcher din avdeling i Pindena. 

Hvordan legger vi inn nye brukere? 

Det må gjøres via AD. 

Hvordan endrer vi på tilgangsnivået/rollen til en bruker? 

Det må gjøres via AD. 

Svarte dette på spørsmålet ditt? Takk for tilbakemeldingen There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss