(LØST) Nedetid på en server og e-posttjenester 16.08.2024

Vi opplever problemer med en server hos Deploi fredag 16.08.2024 kl. 14.24. 

Se oppdatering hos vår leverandør Deploi: https://status.deploi.no/


Kl. 14.24: Pindena mottar varsel om problem på server.


Kl. 14:52: Deploi skriver: "Teknisk feil hos underleverandør er bekreftet. Utbedring foregår i samarbeid med disse. Følg med for status."


Kl. 15:04: Problemet påvirker også e-postutsendelser hos våre kunder, da vår leverandør av e-posttjenester, Make, benytter Deploi server.


Kl. 15:34: Vi har sendt e-post til alle brukere om feilen. Feilen påvirker alle våre kunder, da det ikke kan sendes e-post fra systemet. Dette gjør også at deltagere ikke mottar påmeldingsbekreftelse.

OBS. Fordi påmeldingsbekreftelsen er et steg i påmeldingsprosessen, vil deltagerne ikke få meldt seg på.


Kl. 18:28: Vi har snakket med leverandøren på telefon. De har funnet feilen og tror det vil bli fikset i løpet av kvelden.


Kl. 18:52: Deploi skriver: "Vi har de siste timene fått oversikt over feilen. Det er ca 10 servere som er rammet. Servere som er rammet av problemet blir skrudd på i løpet av kort tid."


Kl. 19:10: Pindena mottar varsel på SMS om at server er oppe igjen.


Kl. 19.30: Pindena har testet at serveren er oppe igjen og det fungerer å sende e-post.


Feilen er fikset.


Hva gjør jeg nå?

For å sende påmeldingsbekreftelse til deltagere som prøvde å melde seg på i tidsrommet det var feil, kan du gjøre følgende:
  • Åpne deltagerrapporten
  • Søk etter påmeldte fra fredag 16.08.2024 kl 14.15 til kl. 19.30.
  • Gå deretter inn på hver deltager, velg Logger og sjekk om de ikke har fått bekreftelse.
  • Velg Kommunikasjon og trykk på Send påmeldingsbekreftelse.

E-poster som var planlagt å sendes i dette tidsrommet vil sendes fortløpende.


For spørsmål, kontakt support@pindena.no

Svarte dette på spørsmålet ditt? Takk for tilbakemeldingen There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss