Hvordan filtrere på kommunikasjon?
Når man skal kommunisere med deltagere, kan det være nyttig å filtrere mottagere. Dette kan du gjøre i deltagerlisten (velg Deltagere i toppmenyen).
Eksempler på filtrering av deltagere for kommunikasjon:
- Filtrere ut alle Påmeldte: Huk av i avkrysningsboksen øverst ved siden av Påmeldt. Så huker du av i avkrysningsboksen til venstre for "Slett"-knappen for å velge alle i listen (som nå kun viser deltagere med status Påmeldt).
- Filtrere ut kun én eller noen få utvalgte: For å finne riktig deltager, kan du benytte feltet "Søk etter deltager..." i filteret. Huk av i avkrysningsboksen helt til venstre på deltagerlinjen for å velge deltager. Søk opp og marker eventuelt en ny deltager dersom du skal sende til flere utvalgte samtidig.
- Filtrere på svar fra felter i påmeldingsskjemaet: Under knappen "Flere filter..." får du opp de ulike ekstrafeltene / produktfeltene som er benyttet i påmeldingsskjemaet. Her kan du huke av for de svarene du ønsker å filtrere ut. Nyttig hvis du for eksempel ønsker å sende e-post eller SMS til kun de som har svart at de ønsker å delta på en tilleggsaktivitet.