Hvordan kreditere kortbetaling eller Vipps?

Det kan oppstå situasjoner hvor det er behov for å kreditere en deltagers betaling, som feks ved testing eller avmelding. 

Det er ingen automatisk funksjon for at kreditering i Pindena ved kortbetaling eller Vipps - krediterer i de respektive systemene. 

Kreditering må gjøres i Pindena slik at økonomirapportene deres blir riktig, og det må krediteres i Vipps/NetAxept/Stripe slik at deltager får tilbake pengene sine. 

  1. Sett deltageren med betaltstatus "kreditert". 
  2. Sett deltager med status Avmeldt/utgått/avslått.
  3. Krediter ønsket beløp inne i betalingssystemet deres for at kunden faktisk skal penger tilbake. 

Situasjoner som kan oppstå hvor man ikke ønsker vanlig :

Hvis det er begrenset antall plasser og du vil la deltageren beholde plassen sin:
3. Endre status på deltageren til Reservert
4. Send e-post med link til deltagervisningen og be deltageren betale nytt beløp        
Deltageren må i dette tilfellet gå inn og betale i løpet av 15 minutter etter at status er satt til Reservert, ellers endres status til Utgått og man risikerer at plassen deres blir tatt av noen andre.

Hvis det er fritt antall plasser eller du ikke ønsker at deltageren skal ta opp plass før han har betalt rett beløp:
3. Endre status på deltageren til Invitert 
4. Send e-post med link til deltagervisningen og be deltageren melde seg på og betale på nytt når det passer.       

I begge tilfeller vil det henge igjen en linje i betalingsrapporten som inneholder det første beløpet som ble betalt. Dette gjelder også på deltagerens økonomi-oversikt.

Svarte dette på spørsmålet ditt? Takk for tilbakemeldingen There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss