Hva er grupper?

En gruppe brukes til å samle relaterte aktiviteter. Du kan gjerne tenke på grupper som en mappe der du legger aktivitetene dine. Alle grupper har et eget gruppenettsted med en aktivitetsliste. Det kan også legges til flere sider, for program, kontakt osv. Grupper er tilgjengelig fra Pro og oppover.

Hvordan opprette gruppe?

  1. Klikk på Grupper i menyen til venstre. 
  2. Under "Ny gruppe", skriv inn en tittel og trykk på "+ Ny gruppe"
  3. Gruppen er opprettet og du kommer inn i Oppsett

Menyen for gruppe ligner menyen for aktiviteter. Den største forskjellen er at du under menyen Aktivitetsliste, kan se aktivitetene som er lagt i gruppen.

Hvordan bruke grupper?

Grupper ligger i venstremenyen, og du kan lage ubegrenset antall.

Det er tenkt at du kan legge relevante aktiviteter i en gruppe.

Feks om man vanligvis arrangerer eksterne kurs for bedriften, men så ønsker man å ha noen interne kurs for brannsikkerhet. Da kan det lages en ny gruppe, som kan kalles Interne kurs. Så kan man enten legge aktivitetene rett inn i den, eller man kan lage enda en gruppe inni denne, som heter Brannkurs, og så legge aktivitetene inni.


Det betyr at grupper både kan brukes for å holde orden i lignende aktiviteter for din egen del, eller det kan brukes til for eksempel å lage en kurskatalog der deltagerne bare kan se en bestemt type kurs.


Kan jeg ha flere sider på min gruppe?

Ja, du kan ha program, kontakt, og info side.

Du kan kun ha 1 aktivitetsside og 1 deltagerliste.


Aktivitetene i gruppen har egne nettsteder og påmeldingsskjemaer som vanlig, men ved å plassere aktiviteter i ulike grupper kan du lage fine lister med eksempelvis oversikt over alle kurs som arrangeres i samme by, separat fra kurs som arrangeres i en annen by.


I eksempelet på bildet har vi opprettet to grupper, hvor "toppmeny" er øverste gruppen, og "undergruppe" er lagt inn i den første gruppen. Det blir mer kategorisering, og mulighet for å fordele aktiviteter i flere grupper. 

Kan jeg ha grupper i grupper?

Ja, dette er en mulighet. 

Grupper i grupper gjør at man kan ha lister med aktiviteter i flere nivåer. For eksempel kan man ha en gruppe for interne arrangement og en gruppe for eksterne arrangement, og i hver av disse gruppene ha en gruppe for hver lokasjon man har arrangement. I disse lokasjonsgruppene legger man de faktiske arrangementene.

For å legge en gruppe i en annen gruppe må du først opprette de to gruppene. Så går du til Oppsett-siden til undergruppa og velger hvilken gruppe den skal ligge i.

Grupper i grupper er tilgjengelig for Premium og oppover.

NB! Vær oppmerksom når du legger en gruppe i en annen, og ikke legg den i seg selv! Da kan den bli veldig vanskelig å finne igjen, og man kan ikke se aktiviteten .


Kan jeg endre rekkefølgen på grupper?

På en nettside kan du da endre start dato på gruppene for å endre visningsrekkefølge.

Inne i Pindena Påmeldingssystem kan du ikke endre rekkefølge.



Hvordan kan grupper bygges for oversikt for administratorer?

Hvordan kan grupper bygges for oversikt for deltagere?


Svarte dette på spørsmålet ditt? Takk for tilbakemeldingen There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss