Netaxept betalingsløsning
Hvordan sette opp konto, betale og teste med Netaxept
For å benytte kortbetaling med Netaxept må dere opprette en konto hos Nets.
For at vi skal koble Pindena mot Netaxept betalingsløsning, må vi ha Merchant ID og passord (API-nøkkel).
Merchant ID er nummeret for netthandelstedet ditt, som du får tilsendt fra Nets.
I skjema dere mottar fra Nets
Fyll ut informasjon om Pindena:
"Integrator av nettbutikk".
Velg Pindena AS som ekstern leverandør.
Kontaktperson kan være Pindena Support:
Mobilnummer 0.
E-postadresse til kontaktperson: support@pindena.no.
Dere trenger ikke å velge "Vi aksepterer at Nets sender Merchant ID og API token til overnevnte integrator" - dette fordi dere selv skal motta denne og kontakte oss for mobilnummer når dere er klare.
Når dere mottar koder på SMS fra Nets, kontakt Pindena på support@pindena.no for å informere om dette, og be om et mobilnummer å sende koden til.
Test eller Live?
Det er lurt å sette opp testkonto før dere begynner å bruke betalingsløsningen, slik at dere kan prøve betalingsløsningen i deres påmeldingssystem. Når dere har testet, kan betalingsløsningen gjøres aktiv slik at dere kan ta betalt av deltagere.
For å kunne teste må dere gi oss en innlogging til test konto.
Kortinformasjon for å teste betaling finner dere her.
Hvordan se på transaksjoner i NetAxept?
Logg inn på NetAxept, og ikke til MyNets. Det er på NetAxept dere refunderer osv.
Se ofte stilte spørsmål om NetAxept på Nets nettside.