Netaxept / Nets

Det er også mulig å benytte kortbetaling via NetAxept / Nets. 

Da må dere opprette en konto hos Nets, inkl. NetAxept. 

For at vi skal koble dette sammen, behøver vi Merchant ID og passord (kan være de kaller det api-token). 

Dette må dere sende til oss på e-post (eventuelt sms om behov) selv, vi fører ikke dialogen med Nets for dere. 

Info fra Nets:
"Hva er merchant-ID? Det er det samme som ditt sekssifrede brukerstedsnummer." 

Om dere ønsker å teste, må dere også gi oss en innlogging til test konto.
Da benyttes kortinfo fra følgende side når dere skal teste https://shop.nets.eu/nb/web/partners/test-cards

I skjema dere mottar fra Nets. 

Fyll ut informasjon om Pindena på:
- "Integrator av nettbutikk".Huk av på ekstern leverandør. Sett inn Pindena AS som navn. Kontaktperson så kan det settes inn personen du har kontakt med hos Pindena, eventuelt Pindena Support. Mobilnummer 0. Epostadresse til kontaktperson: support@pindena.no. Dere trenger ikke huke av på "Vi aksepterer at Nets sender Merchant ID og API token til overnevnte integrator"- dette fordi dere selv skal motta denne og kontakte oss for mobilnummer når dere er klare. 

Når dere som kunde mottar koder osv på SMS fra Nets, kontakt Pindena på support@pindena.no for å informere om dette, og be om et mobilnummer å sende koden til. 

Test eller Live? 

Om dere ønsker, så er det lurt om dere setter opp Test konto også. Dette er så dere kan teste betalingsløsningen i deres påmeldingssystem først, slik at dere ser hvordan det fungerer, og deretter går over til Live. 

Hvordan se på transaksjoner i Nets?

Da må dere logge inn på NetAxept, og ikke til MyNets. Det er på NetAxept dere refunderer osv.

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss