Netaxept betalingsløsning

Hvordan sette opp konto, betale og teste med Netaxept

For å benytte kortbetaling med Netaxept må dere opprette en konto hos Nets. 
For at vi skal koble Pindena mot Netaxept betalingsløsning, må vi ha Merchant ID og passord (API-nøkkel). 
Merchant ID er nummeret for netthandelstedet ditt, som du får tilsendt fra Nets.

I skjema dere mottar fra Nets

Fyll ut informasjon om Pindena:
"Integrator av nettbutikk". 
Velg Pindena AS som ekstern leverandør.
Kontaktperson kan være Pindena Support:
Mobilnummer 0.
E-postadresse til kontaktperson: support@pindena.no.

Dere trenger ikke å velge "Vi aksepterer at Nets sender Merchant ID og API token til overnevnte integrator" - dette fordi dere selv skal motta denne og kontakte oss for mobilnummer når dere er klare. 

Når dere mottar koder på SMS fra Nets, kontakt Pindena på support@pindena.no for å informere om dette, og be om et mobilnummer å sende koden til. 

Test eller Live? 

Det er lurt å sette opp testkonto før dere begynner å bruke betalingsløsningen, slik at dere kan prøve betalingsløsningen i deres påmeldingssystem. Når dere har testet, kan betalingsløsningen gjøres aktiv slik at dere kan ta betalt av deltagere.

For å kunne teste må dere gi oss en innlogging til test konto.
Kortinformasjon for å teste betaling finner dere her.

Hvordan se på transaksjoner i NetAxept?

Logg inn på NetAxept, og ikke til MyNets. Det er på NetAxept dere refunderer osv.

Se ofte stilte spørsmål om NetAxept på Nets nettside.

Svarte dette på spørsmålet ditt? Takk for tilbakemeldingen There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss