Hvordan kan jeg bruke Pindena Innsjekk appen?
Aktiver QR-kode i aktiviteten, og bruk appen når deltagerne skal registrere seg for oppmøte.
QR-kode må aktiveres
- Aktiver QR-kode for aktiviteten under Oppsett > Avansert, huk på Inkluder QR-kode
QR-koden sendes automatisk med i påmeldingsbekreftelsen til deltager.
NB! Husk å huke av for å sende bekreftelse til ekstradeltager også, dette gjøres på Oppsett > Epost.
Forberedelse til arrangement
- Informer deltagerne om QR-kodens hensikt slik at de husker å medbringe den ved oppmøte.
- Last ned Pindena Innsjekk på din mobil eller nettbrett.
Om du skal ha eksterne innsjekkere, lag nye brukere til disse, og velg rollen "Innsjekk-app".
- Så velg de aktuelle som skal være innsjekkere på selve arrangementet ditt.
-
- Send gjerne følgende link til de som skal være innsjekkere https://faq.pameldingssystem.no/article/549-veiledning-til-pindena-innsjekk-app
Registrering ved oppmøte
- Logg inn i Pindena med ditt brukernavn og passord.
- Velg aktivitet, og start innsjekking!
- Er det mange deltagere som skal sjekkes inn anbefales det å trykke seg inn på Deltagerlisten i appen litt på forhånd så den er lastet.
- Skann QR-koden til deltagerne når de kommer.
De blir automatisk satt som "Møtt opp".
Tips til bruk av Pindena Innsjekk app
- Deltageren kan vise frem QR-koden på skjerm eller utskrift.
- Ved mobilvisning, pass på at de har høy nok lysstyrke på mobilen.
- Benytt dere av Innsjekkerrollen. Lag ny bruker som har denne rollen, da vil de KUN benytte seg av appen og KUN der hvor dere setter de som Innsjekk-bruker.
- Les tips for innsjekk av deltagere på Pindenas blogg.