Hvordan kan jeg bruke Pindena Innsjekk appen?

Aktiver QR-kode i aktiviteten, og bruk appen når deltagerne skal registrere seg for oppmøte.

QR-kode må aktiveres

  • Aktiver QR-kode for aktiviteten under Oppsett > Avansert, huk på Inkluder QR-kode
  • QR-koden sendes automatisk med i påmeldingsbekreftelsen til deltager. 

    NB! Husk å huke av for å sende bekreftelse til ekstradeltager også, dette gjøres på Oppsett > Epost.

Forberedelse til arrangement

  • Informer deltagerne om QR-kodens hensikt slik at de husker å medbringe den ved oppmøte.
  • Last ned Pindena Innsjekk på din mobil eller nettbrett. 
  • Om du skal ha eksterne innsjekkere, lag nye brukere til disse, og velg rollen "Innsjekk-app".

  • Så velg de aktuelle som skal være innsjekkere på selve arrangementet ditt.
  • Send gjerne følgende link til de som skal være innsjekkere https://faq.pameldingssystem.no/article/549-veiledning-til-pindena-innsjekk-app

Registrering ved oppmøte

  • Logg inn i Pindena med ditt brukernavn og passord.
  • Velg aktivitet, og start innsjekking! 
  • Er det mange deltagere som skal sjekkes inn anbefales det å trykke seg inn på Deltagerlisten i appen litt på forhånd så den er lastet.
  • Skann QR-koden til deltagerne når de kommer.
  • De blir automatisk satt som "Møtt opp".


Tips til bruk av Pindena Innsjekk app

  • Deltageren kan vise frem QR-koden på skjerm eller utskrift.
  • Ved mobilvisning, pass på at de har høy nok lysstyrke på mobilen.
  • Benytt dere av Innsjekkerrollen. Lag ny bruker som har denne rollen, da vil de KUN benytte seg av appen og KUN der hvor dere setter de som Innsjekk-bruker.
  • Les tips for innsjekk av deltagere på Pindenas blogg.
Svarte dette på spørsmålet ditt? Takk for tilbakemeldingen There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss