Salgsbetingelser

Om dere velger å koble opp til kortbetaling eller Vipps, så må dere selv stå ansvarlig for å vise til salgsbetingelser. Disse burde ligge på forsiden i Pindena, eller sammen med Personvernerklæring, slik at den vises i alle skjema.

Det er viktig at deltagerne vet hva som skjer med deres betaling dersom arrangementet avlyses eller utsettes. Salgsvilkår omhandler betaling, levering, angrerett, retur, reklamasjonshåndtering, parter og konfliktløsning. En fin mal å bruke er Forbrukertilsynets Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Her kan dere finne standardiserte salgsvilkår fra Forbrukerrådet og tilpasset det til deres bransje og behov.

Punktene som bør være med er:

  • Pkt. 5. Betaling - Her må det stå noe om hvordan betale, Vipps, NetAxept osv.
  • Pkt. 8. Angrerett - Her må det fremkomme om det er angrerett på denne typen tjeneste, en del elektroniske tjenester, samt salg av billetter til events er unntatt angrerett men dette må da fremkomme.
  • Pkt. 10. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist - Må minimum stå noe om hvordan kunde skal henvende seg ved reklamasjon, se link for tips
  • Pkt. 14. Konfliktløsning "

Forslag til besvarelse:

  • Punkt 5 betaling: Skriv noe om hvordan deltageren kan betale. Er det vis Vipps, NetAxept eller vil de få tilsendt faktura? 
  • Punkt 8 angrerett: Skriv noe om dere tilbyr angrerett til deltagerne, og hva det innebærer. Får de feks halvparten av pengene tilbake, får de hele summen tilbake før en viss dato og lignende. 
  • Punkt 10 mangel ved varen: Se link, spørs hva dere tilbyr. 

Forslag for mer spesifikke aktiviteter:

Kurs:Informasjon om avbestilling og ombooking av kurs dersom dette er mulig. Alternativt informasjon om at kjøpet er bindende og ikke kan endres.

Billetter:Informasjon om avbestilling og endring/ombooking av billett dersom dette er mulig. Alternativt informasjon om at kjøpet er bindende og ikke kan endres.


Hvor skal det stå i Pindena?

Det kan feks ligge på deres forside i Pindena, eller at det lastes opp som en PDF, hvorav dere linker til denne i aktiviteter hvor det er behov for salgsbetingelser.

Om det skal lastes opp som PDF, må dere først ha lagret filen som en PDF fil. Last den så opp i MoxieManager i Pindena. Deretter kan du legge den til i Beskrivelseteksten på arrangementet ditt, eller som en link i et ekstra felt.

Svarte dette på spørsmålet ditt? Takk for tilbakemeldingen There was a problem submitting your feedback. Please try again later.

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss Kontakt oss